måndag 15 november 2010

Ullögon

Det är stickigt, kliigt och oskärpa i ögonen. Nya linser som beter sig som gamla. I fucking hate it! Kanske var det jag som glömde göra rent dem igårkväll, det skulle kunna vara så... Och glasögonen är trasiga och ska lämnas in idag. Det är nästan som för ett par år sedan när jag tillbringade en helg utan vare sig eller. Det fanns liksom inte så mycket att göra då. Ut och gå var otänkbart, jag är i princip blind utan hjälpmedel. Det var en utmaning att öppna köksluckor och kylskåp. Jag låg mest och läste. Det gick inte så stor nöd på mig, om jag ska vara ärlig. Det är egentligen inte på långa vägar nu som då men det är kanske så att jag ska använda något mer sinne lite extra än synen.

Igår tillbringade jag hela dagen utomhus för fotosession och minst lika många timmar i intressanta samtal. För vad avslöjar jag senare.

Vi såg Upp igår. Ville se något enkelt och lättsamt. Det var den inte. Men den var så vacker. Såå vacker! Ett himla fint budskap. Jo, den var rolig också men mest gråt vi.

Neh, det var nog inte samtala eller berätta jag skulle göra heller. Så mycket annat, som lurar, kring hörnet.

Inga kommentarer: