fredag 3 september 2010

Häxkonsten

Mycket av min häxkonst det senaste året har handlat om läkning. Det har inte funnits så mycket energi till annat. Jag har inte alls varit så stark i kraften. Den har varit närvarande, högst påtaglig men inte alls som jag är van. Och jag tror det var nödvändigt så. Att ha en lång period i grottan. Jag arbetar och stärker inifrån, det finns bara positivt i det. Det börjar väckas en lust inom mig, ett behov av att koka samman, av att låta oljor stå och dra, av att skapa med nål och tråd. För mig är det nära förknippat med det tredje chakrat - viljan, styrkan. Och jag arbetar som bekant med kroppens chakran under en längre period. Och hösten är väll verkligen extra häxig. Det finns band jag vill utforska och jag vandrar vidare.

2 kommentarer:

Korpvinge sa...

Det har varit lika här. Vissa saker har också fallit bort och nytt kommit till. Men mycket läkning. Allt tar sin tid, har insett att det inte går att skynda på eller ta genvägar hur mycket man än vill.

Fortsätt på det vis som är bäst för dig. Jag fortsätter läsa din blogg och fascineras av dina texter.

<3 Kram

Rosenklo sa...

Jag lyssnae till Natasha Illum Bergs sommarprat imorse och hon förklarade det så vackert med tid. Att den är relativ som ett landskap, att fågelvägen är alltid från ovan och lika kort (nåt sånt) men om man tränger ner så finns där berg att vandra och klättra uppför och dalar att låta fötterna känna. Och att det är upp till var och en att bestämma hur vi vill förhålla oss till naturen, snabbt och flyktigt eller sakta och inkännande.