söndag 5 september 2010

Black Cat Charm Doll

För ett par dagar sedan fick jag ett tips om en länk som inspirerar mig till att göra min egen variant av den här dockan. Jag är väldigt förtjust i hoodoons "man tager vad man haver" tänk. Visserligen är just den här katten en Ju Ju docka hemmahörande inom voodoon, en docka som ska hålla det onda på avstånd. Intressant tycker jag att en svart katt symboliserar otur här i Skandinavien men inom hoodoo, voodoo samt andra delar av världen reprensenterar tur. Som häxa och kattälskare känns det som ett givet höstpyssel.

För den som är mer intresserad av hoodoo, Lucky Mojo.
För dockor, beställning och kanske inspiration, The Mystic Voodoo.


2 kommentarer:

Korpvinge sa...

Läcker :)

Sofia sa...

Helt underbar. helt i min smak nu på hösten då man resar och fixar ...