måndag 2 september 2013

Nystart

 
 
 
 
 
Idag var starten på nya jobbet.
Och igår smörjde jag in kroppen med en
 'summer shine body lotion',
fylld av glitter och persika.
En liten pärla sommar som skimrade på armen idag
när jag ägnade mig åt struktur och planering.
Struktur och planering av det ska innebära.
Vad hösten ska innebära. Vad nästa år ska innebära.
Vi driver upp något från start.
Från tanke och idé till genomförande till avslut.
Men där är vi inte än.
Nu är vi på uppstart,
och jag är till bredden fylld.
Av entusiasm, av driv att starta igång, av att dra riktlinjer.
Stolt över att vara en av hjärnorna bakom, av vad som komma skall.
Och allt som kommer ske längs vägen och hitta lösningar på det.
Nyfiken på alla möten det kommer innebära.
Av allt spännande som väntar.
T.om. det annars så ospännande pappersarbetet
känns lustfyllt och spännande.
 
Och jag kan inte, bara kan inte glömma gårdagens fisksoppa,
så angenämt fin i sin smak.
 
*

 


Inga kommentarer: