fredag 3 augusti 2012

Fredagkväll






Fredagkväll
och över ån hör jag musiken färdas.
Vindstilla. Regnstilla.
Om en vecka hör jag vassen ljuda genom Kanalen.
Möta vågor fyllda av min essens.
Däremellan Havet.
Saltvattenstänk och skummande brus.
Jag åker karusell med dagarna. Nätterna. Mellanrummen.
Försöker fylla bäst det går.
Försöker plocka bort bäst det går.
Lär mig dansa med mig själv.
Med livet. Med döden.
Med mellanrummen.
Imorgon äter jag tårta.
Det är vackert nu.
Och jag njuter, absorberar.
Tänker att det är nu jag skördar.
Att det är nu jag njuter och bara är efter alla veckor, månader av prestationer.
Ja, det är inget konstigt, det är väl det semestrar, sommarlov och ledigheter är till för.
Men det har inte varit en självklarhet för mig att tänka i de banorna.
Dålig impulskontroll parat med otålighet...
Men mycket återstår ännu.
Fast det gör inget.
För mig är det åkturen som är grejen, som är livet....

Inga kommentarer: