fredag 25 februari 2011

Om väntan och statistik

På måndag övergår kursen jag läser till delkurs 2 vilket innebär att vi ska lära oss tolka ett statisktiskt dataprogram. Ett dataprogram, på engelska, om statistik och matematiska formler.. 75% brukar kugga på tentan, jag ska inte bli en av dem. Så jag sitter här och lär mig om sådant som ligger så långt bort från mina områden det bara kan. Och inser att det är riktigt intressant, förutom lärorikt. Så jag försöker fokusera på det, utmaningen och det faktum att jag varje dag lär mig mig något nytt. Måhända att det inte går att gå så lugnt fram när kursen väl är igång, jag vet att tempot är rätt högt men det lär jag väl finna lösningar på då. Just nu övar jag för att kunna hänga med från start. Och jag leker (!) med programmet, hittar på undersökningar och variablar jag vill jämföra. Jag vet inte riktigt vad jag gör men tydligen vet jag ändå i vilka menyer jag ska in och vad jag ska kryssa i alla dialogrutor för att diagrammen ska stämma överens med råmaterialet. Kan det möjligtivs vara så att jag är bättre på det här än vad jag tidigare har intalat mig? Kan det vara så... DET är utveckling.

Annars väntar jag mest på att månen ska bli svart. Har en hel del jag vill skapa i mörkernatten, en hel del jag vill viga in, pröva på, arbeten som ska utföras, transresor, som ska göras, döda som skall rådfrågas. Inte alls nätter för vila.

Så väntar jag på födelsedagen, är hemskt sugen på att se de nya tarotkorten. Lite väl pastelliga för min smak vanligtvis men helt underbara! Passar utmärkt det här året...

Inga kommentarer: