söndag 10 oktober 2010

Innan nu

..... and so may things happened.



Och allting till det bättre.

Och under tiden njöt jag. Njöt av allt jag var kapabel till. Och jag pulserade i andetaget utan att för den skull mista horisonten, tvärtom, jag höll den kvar extra tydligt i det tredje ögat.

Och strax innan det var där den där elden med höga rökpelare och innan det var där sömnen, drömmen med extra betydelse och klarhet

...och innan det var där renheten och innan det mörkret, kaoset som aldrig var mitt kaos, löpturen med långa stegen och innan det bebisbesöket och samtalen

innan det hängdes spetsgardinen, lampan tändes och tekoppen dracks. Innan det reste jag mig, sade nej tack och letade gamla snuttar ur Bottom och Smack the pony på youtube. Antagligen bland det absolut roligaste jag vet. Engelsk torr humor, satir och ironi.

Innan det gråt jag och innan det visste jag inte alls...

....allt det jag vet nu.

Nu.

Inga kommentarer: