torsdag 14 oktober 2010

Halvtid

Månen som blir halv och jag är lika mycket delar ljus och mörk. Ett behov av resande inom mig, vet inte än om det är till blöt lövskog eller neråt eller uppåt i världsträdet.

Och det är dags att dekorera nu tycker jag. Med spindlar och egengjorda ljusstakar av vitlökar. Det gotiska, det skräckfilmsaktiga, det sakrala, den blöta naturdöden.... det är min favorittid på året. Och jag väntar in på samma sätt många väntar in med advent.

Och den här dagen är ny, alldeles full av möjligheter, mogna frukter på ett träd och hur många tänker du äta? Hur många tänker jag äta? Är det ens väsentligt?

1 kommentar:

mörkersökerskan sa...

känner så väl igen din längtan.
Har för första gången på över 25 år en egen säng och ett eget rum, att dekorera.
Fann en billig, smal spegel med guldram, DEN TAR JAG.
och på loppis två stycken gamla guld-ljusstakar att fästa på varsin sida om spegeln.
Rummet har svarta väggar och en säng.
Tänk om man kunde låta det vara, bara så, det var finast så,jag trivdes, innan jag hade flyttat ut alla flyttkartonger, ur det trånga rummet.
Nu är ALLA mina "måste" saker därinne, inte alls samma mys.
EN DAG...när allting är annorlunda, då skall alla saker ut ur rummet igen: SVARTA väggar (så vilsamt för sinnet), guldspegel och kandelabrar och en säng, men inget mer, så att jag kan vila i rummet, igen