onsdag 19 juni 2013

Listen to your soul...






... it will tell you what to do.

Det har passerat många inlägg
utan knappt en endaste rad text.
Istället har jag låtit bilderna tala:
om att göra val,
leta sig fram,
leva,
omhulda sig,
söka sig till naturen
och söka sig till naturen.
Naturen...
Bland annat.

Mina formuleringar sker på insidan,
i andra sammanhang,
just nu njuter jag utomhus - 
de stunder jag inte behöver spendera inomhus.
För även om jag vill leva aktuell tid utomhus
mest hela tiden,
är det ju inte riktigt möjligt, om man säger så.
Vardagen existerar.
Men hur underbart vore det inte
om den i samhället överlag, flyttade ut?
Pretty amazing...

Jag tror vi av naturen är rätt kreativa,
skulle hitta smarta lösningar
där vi tror uppenbara problem.
Kanske inte 100% är möjligt
men säkerligen några...

Jag har frågor jag behöver finna svar på.
De är stora. De är små.
Inte så att världen rämnar
men ändock viktiga.
För mig.
För att leva autentiskt. Sant. Äkta.
Jag ÄR i naturen:
bland sjöar, klippor, strandkanter,
skogar, stigar och bergstoppar.
Jag vänder mig innåt:
mediterar, yogar, drömmer...
läser igen gamla anteckningar och dagböcker.
Finner spår, finner skärvor,
finner ledtrådar.
Är något på spåren.

Ännu inte framme
men det är inte heller min intention.
Jag har inte för avsikt att stressa.
Njuter längs vägen.

*

Inga kommentarer: