fredag 3 maj 2013

Skathjärtat

 
 
 
 
Det händer att jag förlorar mig
går vilse bland sjalar, smycken och väskor
skor, färger och mönster eller ibland
helt tvärtom
sobra material som glider svalt mellan fingrarna
med ett skathjärta drar jag trådar
och flaxar iväg med skatter,
lånar korpögat för att samla på hög,
putsar med näbben på allt som glittrar
och som det glittrar
för en stund
sedan önskar jag mer substans
badar i blötmyllan och daggklorofyllen,
flaxar mörkvingarna under månljuset
och försvinner in under barken
reser i tid och rum och upphör ibland
att existera
fjällar döingehud och döingekött
gör vad jag gör och behöver göra
återvänder något rosigare och mer jordad
vandrar skogsstigen och bara är
plockar skatter,
flaxar vingarna, drar trådarna.
 
*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar din blogg <3

Rosenklo sa...

Vad kul Auranah! Vad glad jag blir. :)