torsdag 30 maj 2013

Raw style



Crush Cul de Sac



Jag klär mig i grönt.
inifrån och ut.
Äter raw,
väljer att se det som lekfulla variationer på sallad.
Och jag har kommit hem.
Visst jag har käkat raw innan,
både mat och desserter,
detoxat och känt enorm skillnad
men ändå inte käkat så ihärdigt.
Jag vet inte när mat senast fick mig att känna sådan glädje.
Jag minns känslan i kroppen när jag som 9-åring
började plocka bort kött ur min kost.
Då som en begynnande medvetenhet var det var jag åt.
Läs djur.
Ju äldre jag blev desto mer ratade jag.
Tyckte inte om smakerna.
Som 14-åring började jag istället tillföra.
Blev vegetarian.
Pratade om det som "en lättnad i kroppen".
Och så var det med det.
Det vegetariska ätandet alltså.
Nyfikenheten över nya rätter, att smaker och grönsaker nådde nya toppar
- var vad jag upplevde, kände.
Sånt som fick mig bejublande glad,
allt sånt
upplever jag nu fast starkare.
Att jag numera har hjälp av en matberedare
gör inte direkt saken sämre.
Jag kommer inte fortsätta äta 100% raw,
men kanske bortåt 50-75%.
Åh I love it!
Fast det gör inte plånboken...
Nu lunch, can't wait!

*





Inga kommentarer: