söndag 3 juni 2012

Mitt vilda öga dansar





Nedanför vårt köksfönster
ett hav av syrener
kanske det vackraste som finns
kanske det ultimata beviset på försommaren
som om det skulle finnas gränser för snö och blom
?
Och det finns så många idéer. Drömmar och visioner.
Mitt vilda öga dansar.
Och alla är de så oförväntat feminina.
En berså av spets, blommor och romantik.
Om man nu finner dödskallar romantiska.
Jag kan. Bland annat.
*
Jag är stark i mitt blod nu.
Så oförväntat vital och kraftfull.
Och när regnet öste som kraftigast
löpte jag spåret som inte tidigare den här våren.
Allt det vilda, klorofyllstinna, sötaktiga -
det omfamnade mig,
smekte och smakade mig.
Vässade mina klor och förberedde.
.
Jag sätter punkt.
Tvättar bort rädslor från hörnen.
Hänger tvätten och luktar doften av upplyst sinne.
Betraktar alla de där bortglömda möblerna i källaren.
De är inte våra men jag hemskt gärna låta dem bli.
Obetydliga i aktuellt skick.
Men jag ser något bortom.
Jag tänker fråga.
Men inte nu.
Nu existerar andra frågor.



Pictures via Wild Flower



In other words:
I'm so filled up by dreams, visions and creative thoughts at the moment. In love with my runningexercise (?) in the forest nearly every day. All that green and glitter. Healing me...

Inga kommentarer: