tisdag 26 juni 2012

Det ryms så mycket död och liv på en och samma dag














Den onda taggen är utdriven.
Fördämningen släppt och flödet åter flödande.
Utvecklingen högst påtaglig.
På så många plan.
Det var tänkt ett jobb i sommar.
Vars område jag saknar tidigare erfarenhet från.
Jag hade en uppfattning, mer kunde jag ju inte veta på förhand.
Jag klarar av det mesta om jag ger mig sjutton på det.
Kan ha en grym fokusering.
Men ibland är den viktigaste frågan:
På vilken bekostnad då?
Plus och minus på energikontot.
Ibland, rätt ofta, får man väga in ekonomikontot också.
Men ibland är den största investeringen att inte väga in det.
Utan det inom.
Jag tänker inte förklara mer ingående.
Jag avslutade.
Uppdaterade på så många sätt möjliga.
Oavsett vilket beslut man tar, var man står -
flödar det så mycket bättre,
om både hjärtat och hjärnan fått säga sitt.
Harmoniserar.
Det är liksom förutsättningen.
För just harmoni.
Vägen fortsätter.
Ny kurs och ny navigering.
De ändlösa landsvägarna.
Väntande, vibrerande.

***


Spell and the Gypsy

Inga kommentarer: