tisdag 19 juni 2012

I lövverket




























Crush Cul de Sac, Wildflower, Spell and the Gypsy + forgotten


Nej saker och ting blev inte som förväntat nej.
Och som sagt, när blir de någonsin?
Det förutsägbara...
Två sidor av myntet, av solen, av livet..
Ny riktning, ny kurs.
Gå vidare.
Uppdaterat jagschemat.
Raderat.
Det sista kvarstår innan dess.
Säga orden 
Och för att varva ner
kryper jag längre in i Doorsdimman.
Lyssnar bluesen.
Skapar.
Nytt ska puttra och blandas samman.
Inte bara metaforiskt.
Om jag hade medlen.
Skulle Californien bli mitt hem.
För en sommar.
Det blåser en stark vind.
Och jag vet inte om jag kan tycka att det är av ondo.
Modersklippan kallar.
Hela och dyrka.
Jag skulle kunna bo under stjärnorna.
Precis rakt under.
Tända eldar.
Tända eldar.... om du förstår.

***


In other words:
Something I planned be a part of my life this summer didn't fell out well. New direction. The compass. The medicinewheel.. Keep on movin. I heal and recover with Doors as always. With old rootblues. Creating. Would love going to California for some couple of weeks, months.. Don't know what it is. Or. I do. There's a rock calling me beside the lake nearby. Gonna take a efternoon, a evening and a night. Bathing and sunbathing. Lit the incense, lit the stars, lit the fires. The fires. The fires. If you know what I mean...

Inga kommentarer: