torsdag 19 januari 2012

Medan giftet verkar

Jag gick och blev förkyld. Genomtäppt. Jag blev uppriktigt förvånad. Jag?! Som aldrig blir sjuk och vars all vakna tid i princip kretsar kring hälsa och immunförsvar, på något sätt. Fast jag får väl skylla mig själv när jag går finklädd och tunnklädd ett par dagar i rad, med natt av minimalt sovande och en köldknäpp på det. När jag redan rensar kroppen... Fast det finns även något befriande och tröstrikt att jag har dragit på mig det här helt på egen hand. Lära sig gränserna liksom.

Jamen jag hör själv hur det låter. Fortfarande kämpa med duktig-flicka syndromet. Över en förkylningsbagatell som inte ens svider i halsen. Det är inte så svårt att lista ut vad som är mitt gift. Egentligen.

2 kommentarer:

Ismael-Anders-älsklingen sa...

Här har min sjukling något att trösta sig med!


http://www.youtube.com/watch?v=smCXWqNf0Kc

Puss (på avstånd)

Din

Rosenklo sa...

It worked out! ;)

Puss (något närmre) men akta näsan!

din Min