lördag 10 december 2011

Fullmåne och snö, renhet och bergskristall och hela världen full av kråkfåglar

Kanske att jag skriver det väl ofta men det är så magiskt vackert ute att det tar andan ur mig. Med alla decimetrar snö på mark och grenar, i den blå timmen med glasiga ispasteller på himlen... som att leva i en bergskristall. Och ja, det är en aspekt av tiden nu. Renhet. Klarhet.


Susan Seddon Boulet


Årets sista fullmåne i kväll. Det finns sådant jag vill belysa, resa på och arbeta med. Jag tänker att i kväll är en bra kväll för sådant. Att liksom Skade rikta pilbågen mot och träffa...

*

Och överallt samlas kråkfåglarna. Horder av svarta fjädrar och kraxande näbbar. I Mamma Bjarka utanför, i dotterträdet, på himlen och backen. Även skatorna. Korparna, nedflugna skogsbergen. Jag lever och verkar i mitt eget Winter Wonderland. Vinter i Nordöstra Värmland.

Inga kommentarer: