onsdag 21 december 2011

Den ädla konsten i orineteringens utövande

Vi delade ut tapperhetsmedaljer, till oss själva och vännerna under glöggkvällen. Det har varit ett kämpigt år 2011. Och när man hör andra berätta om sitt år samt blickar ut i världen, så jaa, kämpigt. Jag tycker Domedagen i tarotleken är årets kort. I alla fall för mig personligen.

Här skrev jag något och väldigt osammanhängade som jag sedan raderade. Mest som en stor reminder för mig själv tror jag. För jag tror inte man nog kan poängtera, både högt och lågt, för sig själv och andra, vad som är viktigt för en för att kunna njuta. I lugnare perioder liksom mer stressfyllda, som nu. Oavsett vad anledningen till det är.

Jag kommer inte med några exempel eller förslag, sådär hurtigt och äppelkindatfriskt. Vi vet alla vad det innebär för oss personligen. Och gör vi inte det så kanske det, är det finaste vi kan skänka till oss själva. Avsatt tid, till att lyfta på höljet och träda in i vår egen skog, leta efter en stig och så smått börja vandra.
På god väg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://redmoon13.ning.com/forum/topics/introduction-to-daughters-of-gaia-read-before-first-prayer

Jag tror detta kan vara något i ditt intresse.

Rosenklo sa...

Hej!

Det var det faktiskt. Tack för länken! Kommer nog att återkomma till det i bloggen.