onsdag 9 november 2011

Power from within

Igår gjordes avgjutningar på mina fötter. Efter år utan inlägg är äntligen nya på väg. Märkligt att något som är så lätt att åtgärda har tagit så lång tid att fixa. Korkat iom att det bidragit till värk. Varför dra på något sånt liksom? Fast det är ingenting jag tänker på, jag är istället helt sprudlande glad över vad jag nu gör för mina fötter (och knän, ben, rygg, nacke..).

Jag har ett 78 dagars projekt, som en del i ett större projekt... Ett tarotkort per dag, av olika anledningar. Jag inledde förra veckans start på Stavsviten med ett föredrag med Tina Thörner, kartläserskan. Som jag dessutom är upphovskvinnan till att det blev av, här i vårt lilla samhälle. Man kan säga att elden flammade upp. Oh yes, det kan man verkligen säga! Sådant som slumrat till flaxade upp och vägrar slumra till igen. Funderingar har börjat komma. Viktiga sådana och som jag tror kräver tystnad av mig.

Så jag antar att hon är mitt tips för dagen. Kolla upp hennes hemsida, läs hennes bok, ramla över allt ni kan - och nej, man behöver inte alls vara en sådan rallynörd som jag för att uppskatta det. Tvärtom. Det hon förmedlar är som en vitamininjektion för själen. Bokstavligt talat. Kan hända att man blir provocerad, då kan ju fråga sig själv varför. Kan hända att man får som en enda stor present till sig själv, från sig själv... Fast allt det framkommer nog än mer i hennes föredrag än i boken...

Inga kommentarer: