måndag 8 augusti 2011

Summer almost gone

Det skedde ett par spännande möten. Ett där mystiken, gemenskapen, humorn och kunskapen stod i centrum. Ett där musiken, dansen och ögonblicket var det centrala. Inom loppet av en vecka - så totalt berikad. Utvecklad.

Ur granhäcken växte den fram. Undan för undan för att slutligen visa sin fulla prakt. Vildrosen, på andra sidan vägen.

Drömmar att arbeta vidare från. En tå att läka. Rutiner som äntligen är på intåg igen.

Jag fortsätter trådarna. Vävarna. Allt ett varv till. Årshjulet vrider, ännu knappt märkbart. Bara en uns mörkare kvällar. Något kyligare luft. Några fler tusentals stjärnor.

Syns vi?

7 kommentarer:

Korpvinge sa...

Ja under samma stjärnor ;)

Kram.

Rosenklo sa...

En månpromenad...

Kram

mörkersökerskan sa...

och möten som varar ett helt år, med fantastiska soldagar, gemensamt.
Tack! för de fina gåvorna jag fick för att fira min "hagg-dag". Puss och kram

Rosenklo sa...

Tack själv fina du! Så ofta jag i tanken kommer på mig själv med att sitta på verandan eller någon annan av platserna vi höll till vid, fortsätta samtalen vi påbörjade. Alla träffar har varit fina och unika men den här var något extra. Jag får sådan kraft och energi av att träffa dig och de andra! Så himla vackert som det kan bli! Ja, de varar verkligen ett helt år de där dagarna.


Vi får duka upp tebordet någon kväll, du gotta i choklad från ditt håll och jag i något annat från mitt håll, och så får vi ge oss ut på en resa. Kanske vid septembermånen, kanske bara en "vanlig" kväll?

Puss och kram

mörkersökerskan sa...

jag gottar mig gärna vid thébordet, men tror bestämt att jag skall prioritera en resa uppåt ditt håll och dinera IRL denna höst/vinter/vår, säg bara till när DU kan:)

Rosenklo sa...

Wiiiii!!!! Så sprallig jag blir! Återkommer definitivt om det.

mörkersökerskan sa...

väntarrrrr....(och vill verkligen fara)