torsdag 26 maj 2011

Smågodis

Utan musik dör jag. Det finns väl ingenting som kan påverka sinnesstämningar så starkt som just musik? Jag gillar de flesta genrer men är ingen allätare för det, tvärtom, jag tycker att jag är riktigt kräsen men vem tycker inte det gällande sin musiksmak.. Vad jag lyssnar på är nästan uteslutande beroende av vilket humör jag är på. Och sedan finns det sådant som fungerar nästan jämt. Likt ett passionerat kärleksförhållande...

Delar med mig ett litet axplock ur låtlistan jag lyssnar på för tillfället. För sådan är jag, byggare av låtlistor som jag sedan lyssnar konstant på i veckor.

Kanske den bästa just nu http://www.youtube.com/watch?v=32udqal_lyQ

"Summer Wine" http://www.youtube.com/watch?v=Ib_eW9VSUwM

Såå bra http://www.youtube.com/watch?v=iYLQXz0D9LU&feature=fvwrel

3 kommentarer:

Korpvinge sa...

Bra musikval :) Är allt bra med dig? Ska du till Vildrosfestivalen i år?

Kram!

Rosenklo sa...

Jag uppdaterar skrämmande dåligt haha! Jo, det är bra med mig. Ständig utveckling och ständiga knutar att lösa upp men det är som det ska - blir mer och mer som det ska. :)

Ja, vi ska till Vildrosfestivalen. Jag skulle fråga dig om det - men tiden gick. Vi ska dit och uppträda på lördagen. Kommer ni? Det är en helt underbar liten festival med mycket ömhet och hjärta. Gott fika och bra musik.

Kramar

Korpvinge sa...

Svarade dig inne hos mig ;) Ja jag ska verkligen försöka komma på lördagen, det verkar vara en festival som talar till mitt hjärta. Kramar!