torsdag 17 mars 2011

En parantes

Vaknade hemma i min egen säng, med älsklingen snosande brevid, underbart! Det känns som en ledig dag fast det inte alls är det. Möten hit och dit och jag känner mig kind of really important person. Det är okej, man får känna så.. Emellan ska jag klämma in pluggande men det känns som sagt inte riktigt så tråkigt längre. Till kvällen blir det umgåsing med vän och utspritt under dagen explosioner av frukt och nyttiga smoothies med te som bas.

Jag behöver klippa och måla naglarna och tänker att det är precis likadant med så många länders ledare för tillfället. De ska inte filas ner lite försiktigt i kanterna utan klippas bort helt och hållet. Lämna plats för nytt och fräscht. Spolas ner i toaletten and just disapear... Heja folket!

Här hemma skräms vi något förfärligt över och fasas över en reklam för nätdejting, som visst skall säga att det är enkelt att ha en affär på sidan om. Nej, jag har inte sett reklamen. Nej, jag behöver inte. Nej, jag förstår inte alls det smaklösa. Ja, jag förstår det provocerande. Och älskert'. Så lite som förändras genom århundraden. Att så lite kan vara så provocerande. Genialt. Det ska vara så förbannat Pk jämt, vi ska vara så duktiga... Jag kan gå igång men gör det inte. Jag har annat att göra idag,

liksom fler borde ha.


Tranafton snart!

Inga kommentarer: