tisdag 17 juli 2012

This and that




Vart tog all fantasi vägen? kan jag undra ibland.
Som om det existerade något sådant som av och på.
Ett antingen eller.
När allt är både och.
Fult och vackert.
Skrämmande och trösterikt.
Till exempel.
Känslan av att det är bortfluget.
Det där som jag menar finns inom, utom, runtom...
Det gamla nötta.
Det nya blanka.
Blanche...
*
Det här kommer aldrig bli en renodlad blogg.
Trådarna kommer spreta bäst de vill.
Spretigare, spretigast.
Och ibland inte alls.
Fogligt.
Kanske?
Nä.
Jag kan önska att orden vore mer konkreta ibland.
Vad är det jag vill ha sagt? liksom...
Men det funkar inte så har jag märkt.
Allt bara anas.
Man får plocka fram sina egna tolkningsögon, öron, sinnen.
Egentligen behöver väl det inte skrivas ut.
Det är ju redan rätt uppenbart.
*
Annars längtar jag semester, miljöombyte.
Sol, bad och glittrande vatten.
Idyllen när den är som mest gripbar.
Lukten av varm tallskog.
En mjukglass som jag egentligen inte tål.
Ahh...
Går det att satsa på Skåne?
Eller är det vid Münchengränsen, geografiskt sett, som är porten?
Porten till värmen...
Fast priserna gör det ju inte värt det på något sätt.
Skåne och tält känns mer realistiskt.
Tält...
Hur realistiskt är det den här sommaren?
Kanske är det drömmaren inom mig som tycker att allt det där är gripbart.
I just Skåne.
Ehh...


Inga kommentarer: