onsdag 7 mars 2012

Games of thrones



Vad glad jag blev, när jag insåg att det har börjat en serie på svt som faktiskt fångar mitt intresse. Just nu, när jag inte gör så mycket annat än hänger mig åt litteraturstudier och examensarbete är jag inte direkt sugen på att läsa böcker eller tidningar med artiklar på min lediga tid. Man kan säga att jag får nog med den biten ändå. Filmer jag vanligtvis skulle vilja se får stå tillbaka då det är för mycket dialog eller handling, för skruvat eller för intressant så att man hjärna börjar dra paralleller och leta symbolik - det går bort. Det är mitt inre som vill ha balans, jag känner igen det från förr. En fantasyserie med intrig, handling, strid och sex passar mig ypperligt. Det gör det alltid men speciellt nu. Helt plötsligt kommer jag ha en tid för mig själv inplanerad, med tekoppen - of course, jag antar att den är min mesta associar. Ååhhhh!!! Njutning så det förslår. Onsdag idag, give me more!

Inga kommentarer: