måndag 13 juli 2009

Att helga månblodet


En menstruationsgudinna jag fann någonstans på nätet, visst är den helt underbar! Vill ha, vill ha... Hon uppmuntrar till att leka med lera och den röda färgen. Idag fick sovrummet symbolisera det röda tältet. Först när eftermiddagen började övergå till tidig kväll steg jag upp från drömmarna. Den här blödningen vill jag iordningställa ett litet altare för att ära den, skapa ett armband och någon fin olja - låta passionen och det röda blodet flöda och dansa fram!

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilken ljuvlig Gudinna! Vill också ha!

Rosenklo sa...

Ljuvlig är verkligen det rätta ordet Ingrid! Jag drömde om henne inatt..

Korpvinge sa...

Ja helt underbar. Jag skulle behöva en klimakteriegudinna tror jag....

Kram!

Rosenklo sa...

Åh Korpvinge! Tänk vad kraftfull en sådan gudinna skulle vara - och betydelsefull...

Kram!